Yamaha Grizzly ATV Forum banner

660 vs. 700

1 reading
31K views 6 replies 6 participants last post by  mverick  
#1 ·
Geïnteresseerd om te weten hoeveel verschil er echt tussen de twee zit. Ik weet dat de brandstofinjectie en stuurbekrachtiging een pluspunt zijn en waarom ik er een overweeg. Ik wil echter weten of de 700 qua prestaties veel meer kracht heeft dan de 660? Ik neem aan dat de 700 een dragrace zou winnen, maar hoe dichtbij zou het zijn? Het lijkt erop dat ze allebei ongeveer even snel zijn qua topsnelheid. Hoe zit het met 700 versus Brute Force 750?

#2 ·
Ik heb nog nooit echt met een 700 geracet, maar elke keer als ik naast een reed, had hij wel een voorsprong. Niet veel, maar ja, meer vermogen.

750 brute daarentegen... Het vermogen is anders dan bij elke quad die ik ooit heb bestuurd. Mijn 660 in de steek laten is een understatement, de brute 750 haalde flink uit.
Maar aan de andere kant reed hij als een zak aardappelen. De vering reageerde HELEMAAL verkeerd. Hij dook in hobbels, het was eng om te besturen.

#3 ·
De kracht van de 750 BF is geweldig, maar al die kracht doet niets voor je als je versnellingsbak de hele tijd kapot is. De BF 750 staat er ook om bekend dat ze de lagers van de onderste helft van de motor laten draaien.

#4 ·
Vergeet niet dat er slechts 26cc's de 2 motoren scheiden. Ik heb dragraces op YouTube bekeken en de 700 ligt slechts een fietslengte voor als ze de topsnelheid bereiken...nauwelijks een verschil. Mijn 660 heeft mijn verwachtingen voor een ATV overtroffen. En over de 750 BF, ze zijn een krachtpatser maar niet zo betrouwbaar en ze zijn ook benzineslurpers. IMO is de Grizzly (660 of 700) de beste allround ATV ter wereld.

#5 ·
IMHO zou ik EFI boven een carburateur verkiezen. Als het gaat om de gasrespons, is het ENIGE voordeel van de carburateur dat deze aantoonbaar effectiever is voor grotere hoeveelheden brandstof om meer pk's te genereren bij hogere toerentallen. Maar als je naar zandraces kijkt, is de Raptor 700 met EFI de koning van de viertaktmotoren. En zoals gezegd, als het gaat om hoogte en langzaam rotsklimmen, zul je nooit een EFI-eenheid verslaan!

#7 ·
Ik heb net een Grizzly 660 gekocht. Model 2004. Had een 11-op-1 686 kit en een inlaatkit maar geen uitlaatkit. Leek een beetje raar om een kit te plaatsen en dan de uitlaat niet te openen, maar whatever. Kerel had een nieuwe 700 gekocht. Ik mocht ze allebei rijden en testen.

De 660 met kit had meer low-end. Sprong veel sterker weg. Het is ook meer 'Lopey'. zoals een 'Lopey' nokkenas. En je kunt er makkelijker mee wandelen. Beetje gas en hij trok langzaam hard.

De 700 voelde lineair aan. Alsof er geen 'lopey' gevoel was. Veel soepelere vermogensafgifte. Hij was ook 3 mph sneller. Op lage snelheden in het bos, een beetje gas geven en je had veel. Hij loopt niet zo goed in de lage versnelling. En dan bedoel ik stationair lopen. Niet 5 tot 10 mph. Daar was er niet echt een verschil, behalve dat de 700 soepeler aanvoelde.

Over de stuurbekrachtiging. Het was een gelijkspel. Voor mij was het allebei prima. Voor de man die hem bezat. Hij vond het niet leuk. Zag er gewoon uit als iets meer om kapot te gaan en het was niet echt nodig met banden van standaardformaat.

Getest in Missouri, op en neer grote ravijnen. Dat had ik me voorgesteld dat de 700 met FI zou helpen. Maar voor langzaam spul geef ik absoluut de voorkeur aan de 660 met carburateur. Ik ben dol op de start.

De man wilde de 660 niet verkopen. Maar wilde gewoon nieuwer met garantie.

Ik was wat dingen aan het afstellen en zette hem weer in elkaar en hij zette het gaspedaal wijd open. Druk op start en hij stond meteen schreeuwend overeind en ik zette hem uit. Praat over een eye-opener. LOL

Ik kijk naar een stroker kit en de boring van 105 met een bewerkte kop. Ik wil het vermogen, maak me niet echt zorgen over de snelheid.