Yamaha Grizzly ATV Forum banner

Regulacja zaworów 700

94K views 27 replies 21 participants last post by  Dimikok  
#1 · (Edited)

Dzięki dla Busterw

Grizzly 700 (2007-2008) Regulacja zaworów

Nie ma tu wiele do roboty, więc zaczynamy. Upewnij się, że silnik jest zimny, co oznacza, że ​​nie ma temperatury roboczej. Przepraszam, nie zrobiłem zdjęć. Jeśli masz pytania, zamieść je na forum, a my z przyjemnością pomożemy.

Wymagane narzędzia

- śrubokręty
- klucz imbusowy 4 mm, musi być długi (do demontażu zacisku węża pod airboxem, tak naprawdę użyłem grzechotki, przedłużki i nasadki imbusowej 4 mm)
- gniazdo 8 mm (do pokryw zaworów)
- gniazdo 22 mm (do obracania wału korbowego)
- klucz imbusowy 14 mm (do pokrywy dostępu do wału korbowego)
- szczelinomierze
- gniazdo 10 mm lub klucz płaski.

Usuń następujące części:

- siedzenie
- czarny plastikowy element wykończeniowy zakrywający airbox, w którym znajduje się korek wlewu paliwa
- lewy panel boczny
- lewa płyta podłogowa
- airbox
- czarny panel wykończeniowy wewnątrz przedniego, prawego błotnika
- zespół szybkozamykacza
- pokrywa zaworów ssących (na górze silnika, pod airboxem, mocowana 4-8 mm śrubami)
- pokrywa zaworów wydechowych (na górze silnika skierowana do przodu, pod airboxem, mocowana 4-8 mm śrubami)
- pokrywa koła zębatego wałka rozrządu po lewej stronie silnika
- świeca zapłonowa
- korek dostępu do wału korbowego (lewa pokrywa, duża głowica śruby imbusowej).
- korek znaku rozrządu (lewa pokrywa obudowy, powyżej i po prawej stronie korka wału korbowego)

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest ustawienie silnika w górnym martwym punkcie. Używasz do tego otworów po lewej stronie pokrywy.

- Obróć wał korbowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
- Gdy tłok znajduje się w górnym martwym punkcie (TDC) w suwie sprężania, wyrównaj znak „I” na wirniku magneto ze stacjonarnym wskaźnikiem na pokrywie magneto.
- Spójrz na wałek rozrządu. Znak „I” na kole zębatym wałka rozrządu musi być wyrównany ze stacjonarnym wskaźnikiem na głowicy cylindrów, w przeciwnym razie silnik znajduje się w TDC po stronie ssącej, co nie jest tym, czego chcesz. Jeśli tak się stanie, obróć wał korbowy o jeden pełny obrót (wyrównując znaki).
- Kiedy już to wszystko wyrównasz, musisz tylko sprawdzić każdy z 4 zaworów. i wyreguluj je zgodnie ze specyfikacją poniżej, zgodnie z instrukcją serwisową. Stwierdziłem, że najłatwiej jest wejść w prawy błotnik, gdzie usunąłeś ten czarny panel wykończeniowy. Niektórzy ludzie usuwają cały lewy przedni błotnik i idą w ten sposób. Twój wybór.
- Luz zaworów (przy zimnym silniku)
Zawór ssący 0,09 ~ 0,13 mm (0,0035 ~ 0,0051 cala)
Zawór wydechowy 0,16 ~ 0,20 mm (0,0063 ~ 0,0079 cala)

Po sprawdzeniu i wyregulowaniu wszystkiego w razie potrzeby, zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności, w jakiej je zdemontowałeś. Pamiętaj, aby dokręcić pokrywę zaworów momentem 10 Nm (1,0 m-kg, 7,2 ft-lb).
__________________
 
#2 ·
Czy to duża praca, czy można ją wykonać w kilka godzin? Czy najlepiej jest mieć średni zakres prześwitu?
 
#7 ·
Czy specyfikacje zaworów są takie same w 700 z 2011 roku? Zlecę wszystkie moje prace lokalnej firmie. Są niesamowici, powierzyłem im wszystkie moje poprzednie maszyny i nie zawodzą. Pomyślałem tylko, że zbiorę dla nich informacje. Czy zawory mają problem z dokręcaniem? Moje Hondy z czasem się poluzowały...
 
#8 ·
???
 
#9 ·
Moje zawory nigdy się nie poruszyły w 6000 km na oryginalnej głowicy. Za każdym razem, gdy je sprawdzam, są w normie. Nie powiedziałbym, że mają problem z dokręcaniem, chyba że przegrzewasz silnik i dostaje się brud do układu, powodując nadmierne zużycie.
 
#15 ·
czy to właściwe ustawienia zaworów dla 700 z 2010 roku
Nie, myślę, że zmienili wałek rozrządu w 2010 roku. Zdejmij siedzenie, a po prawej stronie (patrząc na motocykl od przodu) powinna znajdować się naklejka z luzem zaworowym dla wlotu i wylotu, a także rodzajem paliwa, świecą zapłonową i pojemnością silnika.
 
  • Like
Reactions: 04zrx
#17 ·
Czy są jakieś zdjęcia tego procesu? Jestem trochę zdezorientowany tymi instrukcjami, czytałem je kilka razy... wciąż zdezorientowany.
 
#18 ·
Czy są jakieś zdjęcia tego procesu? Jestem trochę zdezorientowany tymi instrukcjami, czytałem je kilka razy....wciąż zdezorientowany.
:rocker:Na stronie internetowej NYROC znajdują się dobre instrukcje ze zdjęciami do regulacji zaworów 700/550, które można skopiować i wydrukować.
 
  • Like
Reactions: tex and 04zrx
#19 ·
Jak dostać narzędzia ręczne i szczelinomierze w małą przestrzeń dla zaworów wydechowych w 700? Mogę tylko włożyć tam ręce ze wskaźnikami, żeby je sprawdzić.
 
#22 · (Edited)
Regulacja zaworów

Planowałem sprawdzić luzy zaworowe w moim 09 550 z 8400 km i 390 godzinami przez ostatni czas. Na etapie planowania natknąłem się na ten wątek, później pobrałem Manuel, ale moją pierwszą instrukcją w tym temacie był post Mad Mike'a.

Sama praca jest bardziej kłopotliwa niż trudna. Doloty były po ciasnej stronie, ponieważ podkładka 0,003" była ciasna, więc poluzowałem je do 0,005". Wydechy były zbyt ciasne dla podkładki 0,008", ale 0,007" przeszło łatwo, więc zostawiłem je w spokoju. Co było dobre, bo do strony wydechowej jest strasznie trudno się dostać.
 

Attachments

  • Like
Reactions: jvictory1974
#23 ·
Czas znowu zrobić moje. Ten wątek pomoże z instrukcjami krok po kroku, zamiast po prostu usuwać rzeczy, aż będziesz mógł to zrobić jak ostatnim razem.
 
#24 ·
Dzięki dla Busterw

Regulacja zaworów Grizzly 700 (2007-2008)

Nie ma tu wiele do roboty, więc zaczynamy. Upewnij się, że silnik jest zimny, co oznacza, że ​​nie ma temperatury roboczej. Przepraszam, że nie zrobiłem zdjęć. Jeśli masz pytania, zamieść je na forum, a my z przyjemnością pomożziemy.

Wymagane narzędzia

  • śrubokręty
  • Klucz imbusowy 4 mm, musi być długi (do demontażu zacisku węża pod airboxem, tak naprawdę użyłem grzechotki, przedłużki i gniazda imbusowego 4 mm)
  • Gniazdo 8 mm (do pokryw zaworów)
  • Gniazdo 22 mm (do obracania wału korbowego)
  • Klucz imbusowy 14 mm (do pokrywy dostępu do wału korbowego)
  • czujniki szczelinowe
  • Gniazdo 10 mm lub klucz płaski.

Usuń następujące części:

  • siedzenie
  • czarny plastikowy element wykończeniowy zakrywający airbox, w którym znajduje się korek wlewu paliwa
  • panel boczny lewy
  • lewa podłoga
  • airbox
  • czarny panel wykończeniowy wewnątrz przedniego, prawego błotnika
  • zespół szybkozamykacza
  • Pokrywa popychacza zaworu dolotowego (na górze silnika, pod airboxem, mocowana 4-8 mm śrubami)
  • Pokrywa popychacza zaworu wylotowego (na górze silnika skierowana do przodu, pod airboxem, mocowana 4-8 mm śrubami)
  • pokrywa koła zębatego wałka rozrządu po lewej stronie silnika
  • świeca zapłonowa
  • wtyczka dostępu do wału korbowego (lewa pokrywa, duża główka śruby imbusowej).
  • wtyczka znaku rozrządu (lewa pokrywa obudowy, nad i po prawej stronie wtyczki wału korbowego)

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest ustawienie silnika w górnym martwym punkcie. Używasz do tego otworów po lewej stronie pokrywy.

  • Obróć wał korbowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
  • Gdy tłok znajduje się w górnym martwym punkcie (TDC) w suwie sprężania, wyrównaj znak „I” na wirniku magneto ze stacjonarnym wskaźnikiem na pokrywie magneto.
  • Spójrz na wałek rozrządu. Znak „I” na kole zębatym wałka rozrządu musi być wyrównany ze stacjonarnym wskaźnikiem na głowicy cylindrów, w przeciwnym razie silnik znajduje się w TDC po stronie dolotu, co nie jest tym, czego chcesz. Jeśli tak się stanie, obróć wał korbowy o jeden pełny obrót (wyrównując znaki).
  • Po ustawieniu tego wszystkiego wystarczy sprawdzić każdy z 4 zaworów. i wyregulować je zgodnie ze specyfikacjami poniżej, zgodnie z instrukcją serwisową. Najłatwiej było mi wejść do prawego błotnika, gdzie usunąłeś ten czarny panel wykończeniowy. Niektórzy ludzie usuwają cały lewy przedni błotnik i idą w ten sposób. Twój wybór.
  • Luz zaworowy (z zimnym silnikiem)
Zawór dolotowy 0,09 ~ 0,13 mm (0,0035 ~ 0,0051 cala)
Zawór wylotowy 0,16 ~ 0,20 mm (0,0063 ~ 0,0079 cala)

Po sprawdzeniu i wyregulowaniu wszystkiego w razie potrzeby, zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności, w jakiej je usunąłeś. Pamiętaj, aby dokręcić pokrywę zaworu momentem 10 Nm (1,0 m-kg, 7,2 ft-lb) __
Powiedzmy, że mam Grizzly z 2017 roku, a warsztat powiedział, że silnik jest mocny, ale potrzebuje teraz nowych uszczelnień zaworów, jeśli je włożę, czy muszę również wyregulować zawory lub czas?
 
#25 ·
Powiedzmy, że mam Grizzly z 2017 roku, a w warsztacie powiedzieli, że silnik jest mocny, ale potrzebuje nowych uszczelniaczy zaworów. Jeśli je założę, czy muszę również wyregulować zawory lub ustawić rozrząd?
Będziesz musiał wyregulować luz zaworowy po ponownym zamontowaniu wahaczy.
 
#26 ·
Dzięki dla Busterw

Grizzly 700 (2007-2008) Regulacja zaworów

Nie ma tu wiele do roboty, więc zaczynamy. Upewnij się, że silnik jest zimny, co oznacza, że ​​nie ma temperatury roboczej. Przepraszam, że nie zrobiłem zdjęć. Jeśli masz pytania, zamieść je na forum, a my z przyjemnością pomożemy.

Wymagane narzędzia

  • śrubokręty
  • Klucz imbusowy 4 mm, musi być długi (do demontażu zacisku węża pod airboxem, tak naprawdę użyłem grzechotki, przedłużki i gniazda imbusowego 4 mm)
  • Gniazdo 8 mm (do pokryw zaworów)
  • Gniazdo 22 mm (do obracania wału korbowego)
  • Klucz imbusowy 14 mm (do pokrywy dostępu do wału korbowego)
  • czujniki szczelinowe
  • Gniazdo 10 mm lub klucz płaski.

Usuń następujące części:

  • siedzenie
  • czarny plastikowy element wykończeniowy zakrywający airbox, w którym znajduje się korek wlewu paliwa
  • panel boczny lewy
  • lewa podłoga
  • airbox
  • czarny panel wykończeniowy wewnątrz przedniego, prawego błotnika
  • szybki zespół tłoka biegu jałowego
  • Pokrywa zaworów dolotowych (na górze silnika, pod airboxem, mocowana śrubami 4-8 mm)
  • Pokrywa zaworów wylotowych (na górze silnika skierowana do przodu, pod airboxem, mocowana śrubami 4-8 mm)
  • pokrywa koła zębatego wałka rozrządu po lewej stronie silnika
  • świeca zapłonowa
  • korek dostępu do wału korbowego (lewa pokrywa, duża główka śruby imbusowej).
  • korek znaku rozrządu (lewa pokrywa obudowy, nad i po prawej stronie korka wału korbowego)

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest ustawienie silnika w górnym martwym punkcie. Używasz do tego otworów po lewej stronie pokrywy.

  • Obróć wał korbowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
  • Gdy tłok znajduje się w górnym martwym punkcie (TDC) w suwie sprężania, wyrównaj znak „I” na wirniku magneto ze stacjonarnym wskaźnikiem na pokrywie magneto.
  • Spójrz na wałek rozrządu. Znak „I” na kole zębatym wałka rozrządu musi być wyrównany ze stacjonarnym wskaźnikiem na głowicy cylindrów, w przeciwnym razie silnik znajduje się w TDC po stronie dolotu, co nie jest tym, czego chcesz. Jeśli tak się stanie, obróć wał korbowy o jeden pełny obrót (wyrównując znaki).
  • Po ustawieniu tego wszystkiego wystarczy sprawdzić każdy z 4 zaworów. i wyreguluj je zgodnie ze specyfikacjami poniżej, zgodnie z instrukcją serwisową. Uznałem, że najłatwiej jest wejść do prawego błotnika, gdzie usunąłeś ten czarny panel wykończeniowy. Niektórzy ludzie usuwają cały lewy przedni błotnik i idą w ten sposób. Twój wybór.
  • Luz zaworowy (z zimnym silnikiem)
Zawór dolotowy 0,09 ~ 0,13 mm (0,0035 ~ 0,0051 cala)
Zawór wylotowy 0,16 ~ 0,20 mm (0,0063 ~ 0,0079 cala)

Po sprawdzeniu i wyregulowaniu wszystkiego w razie potrzeby, zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności, w jakiej je zdemontowałeś. Pamiętaj, aby dokręcić pokrywę zaworów momentem 10 Nm (1,0 m-kg, 7,2 ft-lb) __
Cześć!

Czy proces dotyczy również modelu Yamaha Grizzly 700 EPS z 2020 roku?