Dzięki dla Busterw
Grizzly 700 (2007-2008) Regulacja zaworów
Nie ma tu wiele do roboty, więc zaczynamy. Upewnij się, że silnik jest zimny, co oznacza, że nie ma temperatury roboczej. Przepraszam, nie zrobiłem zdjęć. Jeśli masz pytania, zamieść je na forum, a my z przyjemnością pomożemy.
Wymagane narzędzia
- śrubokręty
- klucz imbusowy 4 mm, musi być długi (do demontażu zacisku węża pod airboxem, tak naprawdę użyłem grzechotki, przedłużki i nasadki imbusowej 4 mm)
- gniazdo 8 mm (do pokryw zaworów)
- gniazdo 22 mm (do obracania wału korbowego)
- klucz imbusowy 14 mm (do pokrywy dostępu do wału korbowego)
- szczelinomierze
- gniazdo 10 mm lub klucz płaski.
Usuń następujące części:
- siedzenie
- czarny plastikowy element wykończeniowy zakrywający airbox, w którym znajduje się korek wlewu paliwa
- lewy panel boczny
- lewa płyta podłogowa
- airbox
- czarny panel wykończeniowy wewnątrz przedniego, prawego błotnika
- zespół szybkozamykacza
- pokrywa zaworów ssących (na górze silnika, pod airboxem, mocowana 4-8 mm śrubami)
- pokrywa zaworów wydechowych (na górze silnika skierowana do przodu, pod airboxem, mocowana 4-8 mm śrubami)
- pokrywa koła zębatego wałka rozrządu po lewej stronie silnika
- świeca zapłonowa
- korek dostępu do wału korbowego (lewa pokrywa, duża głowica śruby imbusowej).
- korek znaku rozrządu (lewa pokrywa obudowy, powyżej i po prawej stronie korka wału korbowego)
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest ustawienie silnika w górnym martwym punkcie. Używasz do tego otworów po lewej stronie pokrywy.
- Obróć wał korbowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
- Gdy tłok znajduje się w górnym martwym punkcie (TDC) w suwie sprężania, wyrównaj znak „I” na wirniku magneto ze stacjonarnym wskaźnikiem na pokrywie magneto.
- Spójrz na wałek rozrządu. Znak „I” na kole zębatym wałka rozrządu musi być wyrównany ze stacjonarnym wskaźnikiem na głowicy cylindrów, w przeciwnym razie silnik znajduje się w TDC po stronie ssącej, co nie jest tym, czego chcesz. Jeśli tak się stanie, obróć wał korbowy o jeden pełny obrót (wyrównując znaki).
- Kiedy już to wszystko wyrównasz, musisz tylko sprawdzić każdy z 4 zaworów. i wyreguluj je zgodnie ze specyfikacją poniżej, zgodnie z instrukcją serwisową. Stwierdziłem, że najłatwiej jest wejść w prawy błotnik, gdzie usunąłeś ten czarny panel wykończeniowy. Niektórzy ludzie usuwają cały lewy przedni błotnik i idą w ten sposób. Twój wybór.
- Luz zaworów (przy zimnym silniku)
Zawór ssący 0,09 ~ 0,13 mm (0,0035 ~ 0,0051 cala)
Zawór wydechowy 0,16 ~ 0,20 mm (0,0063 ~ 0,0079 cala)
Po sprawdzeniu i wyregulowaniu wszystkiego w razie potrzeby, zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności, w jakiej je zdemontowałeś. Pamiętaj, aby dokręcić pokrywę zaworów momentem 10 Nm (1,0 m-kg, 7,2 ft-lb).
__________________