Yamaha Grizzly ATV Forum banner

Yamacool…blauw versus groen

6K views 10 replies 9 participants last post by  mayeshunter  
#1 ·
Ik heb de twee gecombineerd en laat ze een nachtje staan, maar zal waarschijnlijk nog 2 liter van de blauwe Yamacool of Engine Ice kopen die de dealer ook verkoopt… best frustrerend…

#2 · (Edited)
Bel uw dealer en vraag of u de 2 kunt mengen of bij de ene of de andere moet blijven. Sommige van de autotypen richten een ravage aan in het koelsysteem als u ze mengt, bel voordat u uzelf verdriet bezorgt. De dealer moet het weten.

Even voor de lol ben ik net naar buiten gegaan en heb ik de mijne gecontroleerd, een 2024 Camo Grizzly die ik afgelopen september kocht en er zit de limoengroene koelvloeistof in.

Ook dit gevonden:
Maar de dealer zei ook dat Yamaha hun koelvloeistofkleur/chemie in 2016/17 heeft bijgewerkt. De oude koelvloeistofkleur in de 2015-modellen en een deel van de 2016-modellen is blauw. De nieuwe Yamacool is groen. Uiteraard zijn dit slechts kleurstoffen, maar het duidt op een verandering in de chemie. 29 maart 2017
Dus, ze hebben u mogelijk oude spullen verkocht die niet gemengd mogen worden.

#3 ·
Ik ben in 2016 begonnen met het gebruiken van Yamaha-eenheden. Ze hadden allemaal groen af fabriek en blauw als je Yamacool koopt. Ik heb altijd gewoon Yamacool gehad, uit gemak om te kopen en om in een kleine fles in de bagagebox te vervoeren. Nooit een probleem. Dit is een veelgestelde vraag op meer dan één forum. Sommige mensen gebruiken het merk Honda in hun Yamaha. Het enige dat ertoe doet, is dat het Ethyleenglycol is, wat beide zijn.

#6 ·
Heeft iemand in de handleiding gekeken voor de juiste specificatie van koelvloeistof?
Ik weet dat sommige waterpomptoepassingen voor zware apparatuur de koelvloeistof als smeermiddel gebruiken, dus het toevoegen van water zal ervoor zorgen dat de waterpomp vrijwel onmiddellijk defect raakt... vraag me hoe ik dat weet.

#7 ·
Ze gebruiken om voor de hand liggende redenen eerst Yamalube-koelvloeistof.
Als dat niet beschikbaar is, dan een Ethyleenglycol-koelvloeistof gemengd 1:1 met gedestilleerd water.
Als er alleen water beschikbaar is, gedestilleerd water, geen zout water of hard water om voor de hand liggende redenen, maar er kan indien nodig in noodgevallen gewoon water worden toegevoegd. Uiteraard moet de verhouding later worden gecorrigeerd.

#9 · (Edited)
U hoeft geen Yamaha-producten te gebruiken om uw garantie te behouden. De Magnuson-Moss Warranty Act was een wet die in de jaren 1970 werd aangenomen en stelt dat het niet legaal is om het gebruik van een onderdeel of service van de fabrikant te eisen om een garantie te behouden.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een groene antivries voor auto's die overeenkomt met uw kleur en zegt dat het is geformuleerd voor aluminium, wat bijna allemaal zo is als reogem heeft gepost.

#10 ·
We hebben nieuwe antivriesformules ontworpen voor twee verschillende bedrijven. Besteed geen aandacht aan een garantie-oplichting. U kunt bijna elke koelvloeistof op de markt gebruiken. Groen werkt geweldig gemengd 50/50. U kunt ook waterloze koelvloeistoffen gebruiken. Evans, ZipTy Racing of pure EG werkt geweldig. Engine Ice is propyleenglycol en wordt gemengd met ongeveer 6,5% water. Het nadeel van dit mengsel is dat PG ongeveer 140 cSt is wanneer watervrij (dik als versnellingsbakolie wanneer het water wegkookt). Dit kan na verloop van tijd koelproblemen veroorzaken.