Yamaha Grizzly ATV Forum banner

04 660 grizzly display werkt niet

21K views 22 replies 4 participants last post by  jonnye  
#1 ·
Is er een manier om de weergave van de 4-wieler te testen of de bedrading te testen? Ik had een slechte accu die de cdi deed roken. Ik heb beide vervangen en nu werkt alleen het display niet. Ik heb de zekering schoongemaakt en ze zelfs allemaal vervangen. Ik heb stroom van twee draden die naar het display gaan. Dus ik weet dat de back-up zekering en de contactzekering goed zijn. Ik zou graag stroom willen zetten op de back-up led in het display om te zien of de bedrading op de atv slecht is

#3 ·
Nee, ik heb het niet gerepareerd. Ik heb het naar een dealer gebracht en ze hebben het aangesloten op een andere Grizzly en het werkte niet. Ik heb het opengemaakt en een transformator gecontroleerd, maar de rest was surface mount elektronica. Ik heb gekeken naar een aftermarket display.

Ik heb op dit moment geen geld om het te repareren. Ik rijd er gewoon zonder display mee in de hoop dat het niet oververhit.

#4 ·
Ik heb mijn griz aan de praat gekregen na het vervangen van de CDI en heb dit keer een goede USA-accu gekocht (het loont niet om de goedkope te kopen). Het display is ook slecht, net als die van jou. $350 voor nieuw. Ik heb er een gekocht die er behoorlijk gehavend uitziet op EBAY. Ik heb de mijne ook uit elkaar gehaald, ik ben het met je eens, er is niet veel aan te doen, behalve de draden in de module te controleren. Ik hoopte iets voor de hand liggends te vinden dat ik misschien kon repareren. Ik zou mijn oude frontplaat moeten kunnen gebruiken en het bekraste display kunnen vervangen op degene die ik krijg. Bedankt voor de tip. Heel raar hoe de accu de CDI en het display in de eerste plaats kon uitschakelen. Mijn accu is leeg en houdt geen lading vast. Ik dacht zeker dat mijn regelaar ook defect was, maar dat was het niet.

#5 · (Edited)
Hoe bewaar je je atv? De mijne staat in een 40 voet zeecontainer, die niet 100% afgedicht is, maar wel warm wordt. Als ik jou was, zou ik hem niet openen om het scherm te vervangen. Het enige wat je echt nodig hebt, is dat het temperatuurlicht werkt. Iemand hier heeft ook een Trail Tech Vapor Tach-display geĂŻnstalleerd.

#7 ·
Als we naar het elektrische schema kijken, is er een zekering die het display lijkt te beschermen. Deze staat vermeld als zekering #4 voor de back-up.

#8 ·
Mijn display is binnengekomen en het werkt grotendeels. Mijn Grizzly draait weer. De totale schade door een goedkope Chinese batterij:
1) Amerikaanse batterij (2 jaar garantie) = $120
2) CDI = $100 (amazon) link=> https://www.amazon.com/gp/product/B019CTO7E4/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
3) Display = $80 (gebruikt EBAY)

De enige zekeringen die eruit lagen, waren de 10A-ontstekingszekering die me de oorspronkelijke kortsluiting bezorgde en dat kwam doordat de stroom- en aardpin kortsluiting maakten in de CDI-eenheid.

#11 · (Edited)
Mijn display is binnengekomen en werkt voor het grootste deel. Mijn Grizzly draait weer. De totale schade door een goedkope Chinese batterij:
1) Amerikaanse batterij (2 jaar garantie) = $120
2) CDI = $100 (amazon) link=> https://www.amazon.com/gp/product/B019CTO7E4/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
3) Display = $80 (gebruikt EBAY)

De enige zekeringen die doorgebrand waren, waren de 10A-ontstekingszekering die me de oorspronkelijke kortsluiting gaf en dat kwam doordat de stroom- en aardpen kortsluiting maakten in de CDI-eenheid.
Ik heb ook de cdi die rookt en het scherm werkt niet,
ik heb de atv met dat probleem gekocht, wat kan een slechte batterij veroorzaken voor deze storing?

Ik denk dat de cdi-afstemming de levensduur van de motor verkort

#9 ·
Ik heb een update voor dit probleem. Ik liet mijn Griz stationair draaien terwijl ik andere dingen op functionaliteit controleerde, omdat ik mijn display had vervangen. Gelukkig had ik de hele tijd een meter op mijn batterij. De batterij gaf ongeveer 13V aan toen hij niet was opgestart, maar bij het draaien steeg hij naar ongeveer 14,3V (opladen). Dat klinkt goed. Maar na ongeveer 5 minuten draaien merkte ik dat de spanning steeg naar 19V!! Ik heb de Griz onmiddellijk uitgeschakeld. De regelaar gaat na een paar minuten draaien kapot. Ik wachtte even en zette hem weer aan om het te herhalen en jawel, hetzelfde. Ik heb de regelaar losgekoppeld en het opnieuw gedaan om te zien of er grote spanningssprongen in de stator waren en ik zag er geen. Ik heb een nieuwe regelaar besteld. Nu is het allemaal logischer, want ik begreep niet echt hoe een slechte batterij zoveel kapot kon maken. Een defecte regelaar die een veel te hoge spanning aan het hele systeem afgeeft, is logisch. Gelukkig ben ik niet gaan rijden voordat ik dit merkte, anders had ik alles weer vernield.

#12 ·
Ik zou de spanningsregelaar/gelijkrichter controleren, want (zoals de mijne) als deze defect raakt, kan deze 20V uitstoten (regelaar begeeft het), waardoor de batterij kapot gaat en de gevoelige elektronica (display en CDI) wordt vernietigd. Controleer dit door een voltmeter op uw batterij te plaatsen en uw machine te starten. Het moet ongeveer 14,3-14,7 V aangeven. De mijne deed dit, maar na ongeveer 10 minuten lopen wordt hij heet en gaat hij kapot, waarna hij naar 20 V schoot. Onmiddellijk uitschakelen en vervangen. Ik piekerde erover hoe een kortgesloten batterij dit kon veroorzaken (accepteerde het gewoon niet), toen zag ik het.

#13 ·
Ik zou de regelaar/gelijkrichter controleren, want (zoals de mijne) als deze defect raakt, kan deze 20V uitstoten (regelaar begeeft het), wat de batterij frit en de gevoelige elektronica (display en CDI) vernietigt. Controleer dit door een voltmeter op uw batterij te zetten en uw machine te starten. Het moet ongeveer 14,3-14,7V aangeven. De mijne deed dit, maar na ongeveer 10 minuten lopen wordt hij heet en gaat hij kapot, waarna hij naar 20V schoot. Onmiddellijk uitschakelen en vervangen. Ik tobde erover hoe een kortgesloten batterij dit kon veroorzaken (accepteerde het gewoon niet), toen zag ik het.
zou een soort begrenzerdiode van 15V moeten vinden