Yamaha Grizzly ATV Forum banner

04 660 wyświetlacz grizzly nie działa

1 reading
21K views 22 replies 4 participants last post by  jonnye  
#1 ·
Czy jest sposób na przetestowanie wyświetlacza quada lub sprawdzenie okablowania? Miałem złą baterię, która uszkodziła cdi. Wymieniłem oba i teraz tylko wyświetlacz nie działa. Wyczyściłem bezpiecznik, a nawet wymieniłem je wszystkie. Mam zasilanie z dwóch przewodów idących do wyświetlacza. Wiem więc, że bezpiecznik zapasowy i bezpiecznik zapłonu są dobre. Chciałbym podłączyć zasilanie do diody LED zapasowej na wyświetlaczu, aby sprawdzić, czy okablowanie w quadzie jest uszkodzone
 
#3 ·
Nie, nie naprawiłem tego. Zabrałem to do dealera i podłączyli to do innego Grizzly'ego i nie działało. Otworzyłem to i sprawdziłem transformator, ale reszta to elektronika montowana powierzchniowo. Szukałem wyświetlacza z rynku wtórnego.

Nie mam teraz pieniędzy, żeby to naprawić. Po prostu jeżdżę bez wyświetlacza, mając nadzieję, że się nie przegrzeje.
 
#4 ·
Uruchomiłem swojego griz po wymianie CDI i kupiłem tym razem dobry akumulator USA (nie opłaca się kupować tanich). Wyświetlacz jest również zły, tak jak Twój. 350 $ za nowy. Kupiłem jeden, który wygląda na mocno zniszczony na EBAY. Ja również rozebrałem swój, zgadzam się z Tobą, niewiele można tam zrobić, poza sprawdzeniem przewodów wewnątrz modułu. Miałem nadzieję znaleźć coś oczywistego, co mógłbym naprawić. Powinienem móc użyć mojej starej osłony przedniej i wymienić porysowany wyświetlacz w tym, który dostanę. Dzięki za informację. Bardzo dziwne, jak bateria mogła w ogóle uszkodzić CDI i wyświetlacz. Mój akumulator jest rozładowany i nie trzyma napięcia. Byłem pewien, że mój regulator też jest uszkodzony, ale tak nie było.
 
#5 · (Edited)
Jak przechowujesz swój quad? Mój jest w 40-stopowym kontenerze morskim, który nie jest w 100% szczelny, ale się nagrzewa. Na twoim miejscu nie otwierałbym go, aby wymienić ekran. Wszystko, czego naprawdę potrzebujesz, to działające światło temperatury. Ktoś na tym forum zainstalował również wyświetlacz Trail Tech Vapor Tach.
 
#6 ·
Cóż, jeśli będę miał problemy z używanym wyświetlaczem, który do mnie przyjdzie pocztą, być może będę musiał tego spróbować. Nie chcę wydawać 350 dolarów na nowy wyświetlacz. Wolałbym, żeby mój griz wrócił do stanu pierwotnego, jeśli to możliwe. Dzięki za info i wideo.
AJ...
 
#7 ·
Patrząc na schemat elektryczny, widać bezpiecznik, który wydaje się chronić wyświetlacz. Jest on wymieniony jako bezpiecznik zapasowy nr 4.
 
#8 ·
Mój wyświetlacz dotarł i w większości działa. Mój Grizzly znowu działa. Całkowite uszkodzenia spowodowane przez tanią chińską baterię:
1) Amerykańska bateria (2 lata gwarancji) = 120 $
2) CDI = 100 $ (amazon) link=> https://www.amazon.com/gp/product/B019CTO7E4/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
3) Wyświetlacz = 80 $ (używany EBAY)

Jedyne bezpieczniki, które się przepaliły, to bezpiecznik zapłonu 10A, który spowodował pierwotne zwarcie i było to spowodowane zwarciem styku zasilania i masy wewnątrz jednostki CDI.
 
#11 · (Edited)
Mój wyświetlacz przyszedł i w większości działa. Mój Grizzly znowu działa. Całkowite uszkodzenia spowodowane tanią chińską baterią:
1) Amerykańska bateria (2 lata gwarancji) = 120 $
2) CDI = 100 $ (amazon) link=> https://www.amazon.com/gp/product/B019CTO7E4/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
3) Wyświetlacz = 80 $ (używany EBAY)

Jedyne bezpieczniki, które się przepaliły, to bezpiecznik zapłonu 10A, który spowodował pierwotne zwarcie i było to spowodowane zwarciem styku zasilania i masy wewnątrz jednostki CDI.
Mam również dymiący cdi i ekran nie działa,
kupiłem ten quad z tym problemem, co może spowodować słaba bateria?

Myślę, że strojenie cdi skraca żywotność silnika
 
#9 ·
Mam aktualizację do tego problemu. Pozostawiłem mojego Griz w stanie jałowym, sprawdzając inne rzeczy pod kątem funkcjonalności, ponieważ wymieniłem wyświetlacz. Na szczęście przez cały czas miałem miernik na mojej baterii. Bateria pokazywała około 13 V, gdy nie była uruchomiona, ale podczas pracy wzrastała do około 14,3 V (ładowanie). To brzmi dobrze. Ale po około 5 minutach pracy zauważyłem, że napięcie wzrosło do 19 V!! Natychmiast wyłączyłem Griz. Regulator psuje się po kilku minutach pracy. Poczekałem chwilę i włączyłem go ponownie, żeby powtórzyć i rzeczywiście, to samo. Odłączyłem regulator i zrobiłem to ponownie, żeby zobaczyć, czy są jakieś duże skoki napięcia statora i nic nie zauważyłem. Zamówiłem nowy regulator. Teraz to wszystko ma więcej sensu, ponieważ tak naprawdę nie rozumiałem, jak zła bateria może zniszczyć tak wiele rzeczy. Uszkodzony regulator, który wypuszcza zbyt wysokie napięcie do całego systemu, ma sens. Na szczęście nie pojechałem na przejażdżkę, zanim to zauważyłem, inaczej znowu bym wszystko zniszczył.
 
#12 ·
Sprawdziłbym regulator/prostownik, ponieważ (jak mój) jeśli się zepsuje, może wydawać 20 V (regulator się psuje), co usmaży akumulator i zniszczy czułą elektronikę (wyświetlacz i CDI). Sprawdź to, przykładając woltomierz do akumulatora i uruchamiając maszynę. Powinno pokazywać około 14,3-14,7 V. Mój tak robił, ale po około 10 minutach pracy robi się gorący i psuje się, a następnie skacze do 20 V. Natychmiast wyłącz i wymień. Rozmyślałem nad tym, jak zwarty akumulator mógłby to spowodować (po prostu tego nie akceptowałem), a potem to zobaczyłem.
 
#13 ·
Sprawdziłbym regulator/prostownik, ponieważ (jak mój) jeśli się zepsuje, może wydać 20 V (regulator się psuje), co usmaży akumulator i zniszczy wrażliwą elektronikę (wyświetlacz i CDI). Sprawdź to, przykładając woltomierz do akumulatora i uruchamiając maszynę. Powinno pokazywać około 14,3-14,7 V. Mój tak zrobił, ale po około 10 minutach pracy robi się gorący i psuje się, a następnie skacze do 20 V. Natychmiast wyłącz i wymień. Rozmyślałem nad tym, jak zwarty akumulator mógłby to spowodować (po prostu tego nie zaakceptowałem), a potem to zobaczyłem.
musiałbym znaleźć jakiś rodzaj diody ograniczającej 15 V