Yamaha Grizzly ATV Forum banner

Interwał wymiany oleju

16K views 15 replies 12 participants last post by  Grizz2011  
#1 ·
Ciekawi mnie, jakie interwały wymiany oleju przewidziała Yamaha. Jak interpretować instrukcję serwisową? Czy co 6 miesięcy, czy co 12 miesięcy? Tabela wydaje się mówić jedno i drugie (w kolumnie "CO"), co oczywiście nie jest możliwe. Co pomijam?
 
#5 ·
Tabela wskazuje, że po 6 miesiącach lub 160 godzinach lub 2500 milach. Zmień olej ponownie po 12 miesiącu lub 320 godzinach lub 5000 milach. W każdym przypadku wymień go w dowolnym interwale, który nastąpi wcześniej. Jeśli dużo jeździsz, wymieniaj co 2500 mil lub mniej. Jeśli nie jeździsz dużo, wymieniaj co 6 miesięcy. Biorąc pod uwagę specyfikację godzinową, jeśli jeździsz bardzo wolno lub dużo stoisz w miejscu, mile nie będą się sumować tak szybko jak godziny, więc wymień olej w interwale godzinowym.
 
#6 · (Edited)
Jeśli masz gwarancję TAK (moja wygasa 2.1.2027), to po okresie "WSTĘPNYM" powinno to być 6 miesięcy na olej i 12 miesięcy na olej/filtr. Ja i tak robię tylko filtr. Również jeśli jesteś objęty gwarancją Yamalube, która jest teraz podobno zamknięta dla nowych uczestników.
 
#7 ·
Podlegam gwarancji TAK, więc przypuszczam, że będę chodził co 6 miesięcy, aby być zgodnym. W przeciwnym razie robiłbym to co roku, biorąc pod uwagę mój styl jazdy i liczbę mil, które prawdopodobnie przejadę rocznie. W nadchodzący weekend zrobię pierwszą wymianę oleju od czasu, gdy go mam, wraz z olejem w dyferencjale.
 
#8 ·
Zmieniam swoje co 50 godzin. Zrób oba diffy jednocześnie. To tanie ubezpieczenie.
 
#9 ·
Mam mojego fabrycznie nowego Grizzly 700 z 2023 roku od prawie roku i nie mogłem na nim jeździć tak dużo, jak bym chciał. Mam na nim tylko 8 godzin, ale pomyślałem, że olej silnikowy powinien zostać wymieniony. Z tego, co widziałem na tym forum, wiele osób zaleca stosowanie pełnego syntetyku po początkowej wymianie oleju. Czy 8 godzin to wystarczająco dużo, aby przejść na syntetyk? Czy Mobil1 poniżej to dobry wybór?

Dzięki za wszystkie wasze uwagi!
 
#10 ·
Mam mojego fabrycznie nowego Grizzly 700 z 2023 roku od prawie roku i nie mogłem na nim jeździć tak często, jak bym chciał. Mam na nim tylko 8 godzin, ale pomyślałem, że olej silnikowy powinien zostać wymieniony. Z tego, co widziałem na tym forum, wiele osób zaleca stosowanie pełnego syntetyku po pierwszej wymianie oleju. Czy 8 godzin wystarczy, aby przejść na syntetyk? Czy Mobil1 poniżej to dobry wybór?

Dzięki za wszystkie wasze uwagi!


View attachment 108076
Nigdy go nie używałem, ale jestem pewien, że to świetny olej, może nawet przesadzony dla twojego Grizzly. Szczerze mówiąc, cały olej jest teraz całkiem dobry. Używam Rotella T od wielu lat, chociaż mam dużo motocykli. KTM dostają olej Motorex, ale poza tymi dwoma Rotella sprawdziła się świetnie.
 
#12 ·
Najpierw przejechałbym kilka mil docierania, zanim zmieniłbym olej. Jeśli chodzi o Mobile 1 Racing 4T, jestem pewien, że to dobry olej, ale wolę olej na bazie estrów niż olej na bazie PAO. Z tego powodu używam w pełni syntetycznego oleju Yamalube na bazie estrów. Jeśli olej nie jest na bazie estrów, zakładam, że jest na bazie POA lub mieszanką obu.

Oto kilka informacji o Mobile 1 Racing 4T...

"Nie nazywa się już Mobil 1 MX4T, tylko Mobil 1 Racing 4T. Nie ma w nim estrów. Jest to mieszanka Grupy III+/IV/V: zastrzeżony VISOM (III+) firmy Mobil, PAO (IV) i alkilowany naftalen (V). AN jest środkiem rozpuszczającym dodatki. Oczywiście proporcje mieszanki nie są znane."

"Wiele osób uważa, że syntetyki powodują wycieki i jest to oparte na faktach. Kiedy po raz pierwszy wprowadzono Mobil1, powodował on wiele wycieków! Pierwotna formuła Mobil1 była w 100% oparta na PAO, bez estrów. PAO kurczą uszczelki, powodując wycieki. Wtedy do gry wchodzą estry. Estry powodują pęcznienie uszczelek, a gdy zostanie osiągnięta odpowiednia mieszanka, uszczelki pozostają w tym samym rozmiarze. Mobil1 jest teraz mieszanką PAO i estrów."
 
  • Like
Reactions: reogem
#14 ·
Któregoś dnia rozmawiałem o oleju z przyjacielem, który od 40 lat jest wysokiej klasy mechanikiem silników i konstruktorem silników wyścigowych. Wskazał, że JEŚLI producent silnika określa olej syntetyczny, należy używać oleju syntetycznego.
Jeśli określają dino, użyj dino.
JEŚLI określają, że można używać dino lub syn, UŻYWAJ dino.
Uważa, że silnik w żaden sposób nie może być obrabiany dla obu olejów.
 
  • Like
Reactions: wgc
#15 · (Edited)
Któregoś dnia rozmawiałem o oleju z przyjacielem, który od 40 lat jest wysokiej klasy mechanikiem silników i konstruktorem silników wyścigowych. Wskazał, że JEŚLI producent silnika określa olej syntetyczny, należy używać syntetycznego.
Jeśli określają olej mineralny, używaj mineralnego.
JEŚLI określają, że można używać oleju mineralnego lub syntetycznego, UŻYWAJ mineralnego.
Uważa, że silnik w żaden sposób nie może być obrabiany dla obu olejów.

Zbadałem to i rzeczywiście znalazłem informacje, raporty, w których przejście na olej syntetyczny w silniku, który określał oba, powodowało problemy, od wycieków po trzask tłoka.

OGIEŃ! OGIEŃ!
Będąc zaangażowanym w społeczność klasycznych samochodów od ponad 22 lat (gdzie średnie samochody mają 50+ lat), poza dodaniem dodatków cynku w celu ochrony wałków rozrządu i popychaczy, nie ma konsensusu, który potwierdzałby te twierdzenia.
 
  • Like
Reactions: reogem and wgc